Preporuke utiču na trendove i prodaju

Živimo u doba kada informacije i mišljenja kruže brzinom svetlosti. Ono što nekad postane hit, danas može biti zaboravljeno sutra. U takvom okruženju, preporuke igraju ključnu ulogu u oblikovanju trendova i podsticanju rasta popularnosti proizvoda i usluga.

Zašto preporuke znače toliko u prodaji?
Kada kupujemo neki proizvod ili uslugu, često se oslanjamo na preporuke prijatelja, porodice ili poznatih stručnjaka. I to ne bez razloga – istraživanja pokazuju da čak 92% potrošača više veruje preporukama ljudi koje poznaju, nego klasičnim reklamama. Preporuke nam pružaju lične uvide i iskustva, umesto bezličnih informacija iz oglasa. Ako nam neko koga cenimo preporuči neki proizvod, to znači da ga je on zaista isprobao i da mu je dobar. Stoga, preporuke često imaju veću težinu nego bilo koje druge marketinške aktivnosti.

Pored toga, preporuke nam smanjuju rizik pri donošenju odluke o kupovini.
Kada nam neko preporuči proizvod, imamo veće poverenje da ćemo biti zadovoljni kada ga nabavimo. To povećava šanse da zaista i obavimo tu kupovinu. S druge strane, preporuke su izuzetno važne i za prodavce i kompanije. Istraživanja pokazuju da stopa konverzije za proizvode koji se preporučuju može biti i do 4 puta veća u odnosu na one bez preporuka. Kompanije sa efikasnim programima preporuka beleže rast prihoda od 2-5% zahvaljujući ovom kanalu.

Uzmimo za primer tehnologiju veštačke inteligencije (AI).
Još nedavno, AI je bio pojam poznat samo stručnjacima. Međutim, u poslednjih par godina, AI je doživeo pravu eksploziju popularnosti. Šta stoji iza ovog naglog interesovanja? Sigurno ne samo napredak tehnologije, već i moć preporuka. Naime, kako su korisnici počeli deliti svoja oduševljenja AI asistentima, chatbotovima i drugim AI rešenjima, trend je počeo naglo da raste. Pozitivna iskustva i preporuke širokog kruga ljudi transformisali su AI iz nečeg apstraktnog i nedostupnog, u tehnologiju kojom se svi žele služiti.

Ključ uspeha leži u tome što preporuke umanjuju nesigurnost i pružaju poverenje.
Kada prijatelj ili uticajna ličnost preporuči neki AI alat, to nam daje jasnu potvrdu da vredi investirati vreme i novac u to rešenje. Preporuke prevazilaze hladnu logiku marketinških kampanja i direktno apeluju na naša osećanja.

Osim toga, preporuke podstiču „viralno“ širenje trendova. Kada vidimo da ljudi oko nas koriste i preporučuju neki proizvod, javlja se prirodna želja da i mi postanemo deo te priče. Na taj način, preporuke generišu dodatnu tražnju i ubrzavaju rast popularnosti.

Upravo zato, kompanije koje žele da maksimizuju uticaj svojih inovacija, moraju da ulažu u kreiranje lojalne baze korisnika koji će spontano deliti svoja oduševljenja. Jer, ono što pokreće trendove danas, nisu toliko marketinške kampanje, već iskrene preporuke zadovoljnih kupaca.

Budućnost pripada proizvodima i uslugama koji će umeti da pokrenu lavinu pozitivnih preporuka. Stoga je neophodno ulagati u kvalitet, jednostavnost korišćenja i izuzetno korisničko iskustvo – jer samo takvi proizvodi prirodno zaslužuju glas zadovoljnih kupaca.

 

 


Rešenja poslovnih izazova
primenom veštačke inteligencije.

info@aneto.rs

Podelite ovu priču na svojoj mreži!